თემატური სასწავლო
გეგმა
ინფორმაციული და
საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში
V
კლასი
(2 სთ)
N
|
თემატური ერთეული
|
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი
|
მეთოდები და სტრატეგიები
|
სთ-ების რ-ბა
|
რესურსები
|
შეფასება
|
თარიღი
|
||||||
1
|
ჩვენ და კომპიუტერი
ვისწავლოთ
კომპიუტერის მართვა
|
გამოთვლითი ტექნიკის
განვითარების ისტორიის მიმოხილვა. ფუნდამენტურ
მეცნიერებათა
შორის ინფორმატიკის ადგილისა და როლის გააზრება. კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების
გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. V.1.,
ის
ტექნ. V.2.
|
მასწავლებელი
პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ სლაიდს და ახდენს
გამოთვლითი ტექნიკის განვითარების ისტორიის მიმოხილვას. კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების
გაცნობას.
|
5
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი;
ელექტრონული რესურსები:
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
16.09
19.09
23.09
26.09
30.10
|
||||||
2
|
კომპიუტერის მოწყობილობები
|
მოსწავლეს ესმის
რაში მდგომარეობს
კომპიუტერის უნივერსალურობა.
ესმის როგორ არის
წარმოდგენილი
ინფორმაცია
კომპიუტერში;
შეექმნა წარმოდგენა
ინფორმაციისა
და მისი
სახეების შესახებ;
შეექმნა წარმოდგენა
კომპიუტერის ძირითადი
მოწყობილობებისა
და მათი
დანიშნულების
შესახებ.
ის.ტექნ.V.2.
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და
უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.3.
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული
საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ინფორმაციის მოძიებისას
და
კვლევის პროცესში
|
მცირე დისკუსია: მოსწავლეები საუბრობენ კომპიუტერის
შესაძლებლობებზე, რა ამოცანების გადაჭრა შეუძლია
კომპიუტერს. დისკუსიამ უნდა მიიყვანოს მოსწავლეები იმ
დასკვნამდე, რომ კომპიუტერი უნივერსალური მოწყობილობაა.
ტექნოლოგიების განვითარების პერსპექტივები.
რა არ ვიცოდი და ახლა ვიცი კომპიუტერის შესახებ..
მასწავლებელი ესაუბრება მოსწავლეებს რა მოწყობილობებს იყენებენ მოსწავლეები
კომპიუტერთან მუშაობისას. რა ფუნქციას ასრულებს
თითოეული მოწყობილობა.
|
5
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები:
პრეზენტაცია `როგორ
შეიქმნა კომპიუტერი~.
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
3.10
7.10
10.10
15.10
17.10
|
||||||
3
|
კომპიუტერის გარე
მეხსიერება
|
ოპტიკურ დისკებთან
და Flash-ბარათთან მუშაობის შესწავლა. კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევების
განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. V.1,
ის ტექნ.
V.3.
|
გაკვეთილი ტარდება
„სწავლა — კეთებით“ აქტივობის გამოყენებით.
მასწავლებელს
სჭირდება Flash-ბარათი და CD-RW ან DVD-RW. მასწავლებელი
ხსნის მათ დანიშნულებას
და თითოეული მათგანის გამოყენების უპირატესობას.
ახსნილი მასალის
განსამტკიცებლად სასურველია, მოსწავლეებს შესთავაზოს
წინა გაკვეთილებზე
შესრულებული დავალებების გადაწერა Flash-ბარათზე, შემდეგ
კი სხვა კომპიუტერში
ჩაწერა.
მასწავლებელი
აჩვენებს მოსწავლეებს, როგორ უნდა ჩაიწეროს და წაიშალოს
დოკუმენტები ოპტიკურ
დისკზე. მოსწავლეები თვალყურს ადევნებენ პროცესს და
აღწერენ მას.
|
1
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები:
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
21.10
|
||||||
4
|
გამოყენებითი
პროგრამული უზრუნველყოფა
შევქმნათ
ტექსტური დოკუმენტი
|
გამოყენებითი პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგადი მიმოხილვა.
WordPad ;
MS Word ტექსტურირედაქტორისშესწავლა. ტექსტებზემუშაობა. კომპიუტერთან
ურთიერთობისუნარ-ჩვევებისგამომუშავება.
სტანდარტთანშესაბამისობა:
ისტექნ.
V.1.,
ისტექნ.
V.4.
|
გაკვეთილზე მასწავლებელი
საუბრობს გამოყენებითი პროგრამების
დანიშნულებაზე.
პროექტორის საშუალებით
აჩვენებს
მოსწავლეებს,
როგორ ხდება პროგრამების გახსნა start მენიუდან.
მოსწავლეები მასწავლებლის
მითითებით ხსნიან ტექსტებზე სამუშაო
პროგრამა
WordPad-ს და MS Word ეცნობიან მათ.
II და III გაკვეთილზე
მოსწავლეები პროგრამა WordPad-ში და MS Word -ში ტექსტის აკრეფაზე მუშაობენ. მასწავლებელი აცნობს მათ ტექსტის აკრეფის
ზოგად წესებს.
როგორ ვკრეფთ
ასოებს „ჭ“, „ღ“, „შ“, „თ“, „ჩ“, „ჟ“, „ძ“ Shift კლავიშის გამოყენებით.
მასწავლებელმა
სთხოვს მოსწავლეებს, მოიფიქრონ ისეთი ქართული
სიტყვები, რომლებშიც
ეს ასოები გამოიყენება და მოსწავლის მიერ დასახელებული
სიტყვები ჩამოწეროს
დაფაზე. მაგალითად: ჭინჭარი, ჭარხალი, ღამე,
თეთრი, ჟურნალი,
ჩურჩხელა.
მომდევნო პრაქტიკული
დავალებისათვის მასწავლებელი
ასწავლის ტექსტის აკრეფვა და რედაქტირება, დოკუმენტის
დაფორმატება,
დოკუმენტის შენახვა, სურათის ჩასმა ტექსტში და
დოკუმენტის შენახვის
წესებს.
|
7
|
კომპიუტერი,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
24.10
28.10
31.10
4.11
7.11
11.11
14.11
|
||||||
5
|
ამოჭრა, კოპირება,
ჩასმა
|
ტექსტური რედაქტორის
ეფექტურად გამოყენება, ტექსტის რედაქტირების
ხერხების გაცნობა:
მონიშნული ტექსტის ფრაგმენტზე სხვადასხვა სახის ოპერაციების
შესრულება: ამოჭრა,
კოპირება, ჩასმა.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. V. 1.
|
მასწავლებელი
მოსწავლეებს ავარჯიშებს გაკვეთილზე შესწავლილი
ბრძანებების
(Cut, Copy, Paste, Undo, Redo) პრაქტიკულად გამოყენებაზე. ამისთვის
მოსწავლეები აკრეფენ
სახელმძღვანელოთი მოცემულ პატარა ტექსტს და შემდეგ
ივარჯიშებენ ზემოთ
მითითებულ ბრძანებებზე. ყურადღება უნდა გამახვილდეს
„ცხელი კლავიშების“
— Ctrl + X, Ctrl + C, Ctrl + V გამოყენებაზე.
|
2
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები:
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
18.11
21.11
|
||||||
6
|
პროექტი 1
|
სასარგებლო საინფორმაციო
პროდუქტის შექმნის
პროცესში შემოქმედებითი
უნარების განვითარება
ის.ტექნ.v.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.v.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
სურათებიანი ლექსიკონის შექმნა ინგლისური ენის გაკვეთილისთვის
პროექტი წარმოადგენს კომპლექსურ დავალებას, რომლის შესრულებისას ხდევა ტექსტებთან მუშაობის უნარების განმტკიცება, შემოქმედებითი უნარების
განვითარება. პროექტის შესრულების შედეგად მოსწავლეები შექმნიან
საკმაოდ სასარგებლო სასწავლო მასალას ინგლისური ენის გაკვეთილისთვის, რომელიც შეიძლება გადაეცეს სკოლის
ინგლისური ენის კათედრას.
პროექტი აღწერილია მოსწავლის წიგნში.
პროექტში გამოყენებული სურათები წარმოდგენილია ელექტრონულ რესურსებში და მოსწავლეებს შეუძლიათ
მათი გამოყენება.მისასალმებელია, თუ მოსწავლეები თვითონ მოიძიებენ ინტერნეტში შესაბამის სურათებს და
გამოიყენებენ პროექტის შექმნაში.
|
1
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები:
|
განმავითარებელი. მოსწავლეები აფასებენ ერთმანეთის
ნამუშევრებს.
|
25.11
|
||||||
7
|
პროექტი 2
|
სასარგებლო საინფორმაციო
პროდუქტის შექმნის
პროცესში შემოქმედებითი
უნარების განვითარება
ის.ტექნ.დაწყ2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
როგორ
მოვიქცეთ კომპიუტერულ ლაბორატორიაში
პროექტი
წარმოადგენს კომპლექსურ დავალებას,
რომლის
შესრულებისას ხდება ტექსტებთან მუშაობის
უნარების
განმტკიცება, შემოქმედებითი უნარების
განვითარება.
რადგან
დასაწყისში მასწავლებელმა აუხსნა
მოსწავლეებს,
თუ როგორ უნდა მოიქცნენ კომპიუტერულ
ლაბორატორიაში.
ეს
პროექტი საშუალებას აძლევს მასწავლებელს
მოსწავლეებთან
ერთად დაუბრუნდეს ამ საკითხს,
გაანალიზოს
რამდენად ასრულებენ მოსწავლეები
დადგენილ
წესებს, შეიტანოს მასში ცვლილებები და მათთან ერთად შეიმუშაოს წესების საბოლოო ვარიანტი.
როცა მოსწავლეები თვითონ მონაწილეობენ წესების განსაზღვრაში უფრო გულმოდგინედ ასრულებენ
მათ.
შემუშავებული
წესების საფუძველზე მოსწავლეები
ქმნიან
შესაბამის პოსტერს. კარგი იქნება თუ ნამუშევრები ფერად პრინტერზე დაიბეჭდება.
პოსტერის
ნიმუში მოცემულია მოსწავლის წიგნში.
პოსტერში
გამოყენებული სურათები წარმოდგენილია ელექტრონულ რესურსებში.
სურვილის
შემთხვევაში, მოსწავლეებს უნდა მიეცეთ თავისუფლება შექმნან სრულიად განსხვავებული
დიზაინის პოსტერი.
|
1
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები:
|
განმავითარებელი. მოსწავლეები აფასებენ ერთმანეთის
ნამუშევრებს. ნამუშევრების გამოფენა ლაბორატორიაში.
|
28.11
|
||||||
8
|
გავიცნოთ კომპიუტერული
გრაფიკა
გრაფიკული რედაქტორი Pa i n t ,
ფიგურების
აგება
|
მოსწავლეს წარმოდგენა
შეექმნა
„რასტრული“ და
„ვექტორული“
გამოსახულებების
შესახებ,
შეუძლია ფიგურების
აგების
ინსტრუმენტების
გამოყენება.
ის.ტექნ.V.2.
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და
უსაფრთხო
გამოყენება
|
ტერმინები `რასტრული
გრაფიკა~ და `ვექტორული
გრაფიკა~ უნდა
განმარტოს მასწავლებელმა.
დემონსტრაციის
რეჟიმში მასწავლებელი აჩვენებს
მოსწავლეებს
Paint-ის მთავარ ეკრანს და მის ელემენტებს.
რა არის სამუშაო
არე და როგორ უნდა შეიცვალოს მისი
ზომა. ახდენს
წინასწარ მომზადებული გრაფიკული
გამოსახულებების
დემონსტრაციას, აჩვენებს ფიგურების
აგების ინსტრუმენტებს.
მოსწავლეების
დამოუკიდებელი მუშაობა გრაფიკულ
რედაქტორში: მოსწავლეები
ირჩევენ სხვადასხვა ფერებს და
მოსინჯავენ სხვადასხვა
ინსტრუმენტებს.
მასწავლებელმა
უნდა აჩვენოს მოსწავლეებს, რომ
ფიგურის აგების
შემდეგ ის რჩება რედაქტირების რეჟიმში,
შესაძლებელია
მისი ფერისა და ზომების შეცვლა ან
გადაადგილება,
მათ შორის ისრიანი კლავიშებითაც.
გეომეტრიული ფიგურების
აგება, ფერთა პალიტრა,
გრაფიკული რედაქტორის
ინსტრუმენტები
|
3
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები:
|
განმავითარებელი
|
2.12
5.12
9.12
|
||||||
9
|
პროექტი 3
|
ნახატის შექმნა გრაფიკულ რედაქტორში
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
ამ გაკვეთილზე, პროექტის სახით მოსწავლეებმა უნდა
შეასრულონ მასწავლებლის მიერ მითითებული
სავარჯიშო და შექმნან დასრულებული
გრაფიკული გამოსახულება.
|
1
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
განმავითარებელი. მოსწავლეები აფასებენ ერთმანეთის
ნამუშევრებს..
|
12.12
|
||||||
10
|
მოვიძიოთ ინფორმაცია ინტერნეტში
|
მოსწავლე აცნობიერებს, რომ ინტერნეტი
არის ინფორმაციის საცავი,
რომლის რესურსების გამოყენება
ყველა თანამედროვე
ადამიანმა უნდა იცოდეს.
ესმის საძიებო სისტემის
დანიშნულება, ინფორმაციის
ძებნისას იყენებს საკვანძო
შიტყვებს.
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.3. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ინფორმაციის მოძიებისას და
კვლევის პროცესში
|
მასწავლებელი და მოსწავლეები საუბრობენ
ინტერნეტში მუშაობის საკუთარ
გამოცდილებაზე.
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს ინტერნეტის
მუშაობის პრინციპებსა და ძირითად ცნებებს.
ამ გაკვეთილების მთავარი ამოცანაა ინტერნეტის შესახებ მოსწავლეების ცოდნის განზოგადება და დაზუსტება.
მასწავლებელი უხსნის და აჩვენებს ბრაუზერის ძირითად ინსტრუმენტებს. აჩვენებს ვებ-გვერდიდან ინფორმაციის გადმოწერის ხერხებს. საუბრობს ინტერნეტთან დაკავშირებულ საფრთხეებზე.
როგორც წესი, მოსწავლეებს აქვთ ინტერნეტში
ინფორმაციის მოძიების გამოცდილება, მაგრამ ეს
გამოცდილება ხშირად არის ზედაპირული. მასწავლებელი ახდენს ამ გამოცდილების განზოგადებას, დაზუსტებას.
მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს საძიებო სისტემის მუშაობის პრინციპებს.
შემდეგ მოსწავლის წიგნში გამოყენებული მაგალითების საფუძველზე აჩვენებს საკვანძო სიტყვებით ინფორმაციის მოძიების ხერხებს.
|
2
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
16.12
19.12
|
||||||
11
|
შევქმნათ საახალწლო
მისალოცი ბარათები
|
მოსწავლეები ეჩვევიან
დამოუკიდებლად მუშაობას და ტექნოლოგიების გამოყენებას საჭიროებისამებრ
სტანდარტთან შესაბამისობა: ისტექნ. V.1.
ისტექნ. V.4.
|
მასწავლებელი
უთითებს მოსწავლეებს ინტერნეტ საძიებო სისტემებს, რომლის საშუალებით შეუძლიათ მოიძიონ
სურათები და დამოუკიდებლად შექმნან მისალოცი
ბარათები, სასურველი გამოყენებითი პროგრამის საშუალებით (Paint,Word)
|
2
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
სიტყვიერი კომენტარი
|
23.12
26.12
|
||||||
12
|
პროექტი 4
|
უსაფრთხოების წესების დაცვა ინტერნეტში.
მოსწავლეებს აქვთ წარმოდგენა
ინტერნეტში არსებული
საფრთხეების შესახებ.
ის.ტექნ.V.1. მოსწავლე
უნდა იცავდეს სოციალურ,
ეთიკურ და უსაფრთხოების
ნორმებს ისტ-ის გამოყენების
დროს.
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
ისტ-ის მასწავლებლის უმთავრესი მოვალეობაა გააცნოს მოსწავლეებს ის საფრთხეები, რომლებიც მას ინტერნეტში ელოდება და ასწავლოს ამ საფრთხეების დაძლევის წესები.
თანამედროვე ბავშვები დიდ დროს უთმობენ ინტერნეტს
_ თამაშობენ ონლაინ თამაშებს, იყენებენ სოციალურ
ქსელებს, ათვალიერებენ სხვადასხვა საიტებს.
ინტერნეტი საოცარი სამყაროა, რომელსაც უზარმაზარი პოტენციალი აქვს. ინტერნეტი უაღრესად სასარგებლოა მოსწავლეებისთვის, მათ აქტიურად უნდა გამოიყენონ მისი რესურსები, მაგრამ ამავე დროს უნდა იცოდნენ, რომ ის არ
არის უსაფრთხო.
მოცემული პროექტი სწორედ ამ მიზნის მიღწევას
ემსახურება.
პროექტისთვის საჭირო მასალები განთავსებულია
ელექტრონულ რესურსებში
|
1
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
განმავითარებელი. მოსწავლეები აფასებენ ერთმანეთის
ნამუშევრებს. ნამუშევრების გამოფენა ლაბორატორიაში.
|
16.01
|
||||||
13
|
შევქმნათ პრეზენტაცია
|
მოსწავლეს ესმის რა არის პრეზენტაცია, პრეზენტაციის დაგეგმვისა და შექმნის ეტაპები;
მოსწავლეს ესმის პრეზენტაციის
სცენარის მომზადების
პროცესის მნიშვნელობა.
ესმის სლაიდის სტრუქტურის
დანიშნულება, შეუძლია
სლაიდებთან მუშაობა.
მოსწავლეს შეუძლია შექმნილი პრეზენტაციის ეკრანზე ჩვენება და ამ პროცესის მართვა.
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
დისკუსია თავის დასაწყისში წარმოდგენილ თემაზე.
დისკუსიის მიზანია პრეზენტაციის დანიშნულებისა და პრეზენტაციისადმი ძირითადი მოთხოვნების გაგება.
დისკუსიის დროს ხდება მოსწავლეების წინარე ცოდნისა და მათი გამოცდილების აქტუალიზაცია.
ყურადღების გამახვილება პრეზენტაციის მომზადების ეტაპებზე.- სანამ საპრეზენტაციო პროგრამის გამოყენებამდე მიხვალ სამუშაოს დიდი ნაწილი მზად უნდა გქონდეს.
ძალიან მნიშვნელოვანია რომ მოსწავლე დარწმუნდეს პრეზენტაციის სცენარის მომზადების საჭიროებაში ;
მომზადებული სცენარის საფუძველზე მოსწავლეები მასწავლებლის დახმარებით ქმნიან კომპიუტერულ პრეზენტაციას.
|
4
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
20.01
23.01
27.01
30.01
|
||||||
14
|
პროექტი 5
|
პრეზენტაციის შექმნა თავისუფალ თემაზე.
ცნობისმოყვარეობის
განვიტარება, ინფორმაციის
მოძიებისა და შერჩევის
უნარის განვითარება.
ის.ტექნ.V.3. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ინფორმაციის მოძიებისას და
კვლევის პროცესში
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
ამ პროექტის ფარგლებში მათ უნდა
შექმნან პეზენტაცია მათთვის საინტერესო ნებისმიერ თემაზე.
მოსწავლეები რამდენიმე ჯგუფში უნდა გაერთიანდნენ.
სურვილის შემთხვევაში შეიძლება iნდივიდუალური
პროექტის შექმნაც.
შედეგად მოსწავლეები შექმნიან დასრულებულ
ინფორმაციულ პროდუქტებს.
მასწავლებელი თითოეულ ჯგუფს ეხმარება
ინფორმაციის მოძიებაში და სცენარის შექმნაში.
პროექტების თემებიდან გამომდინარე შესაძლებელია პროექტის ინტეგრირება სხვა საგანთან და სხვა საგნის მასწავლებლების ჩართვა.
|
1
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
3.02
|
||||||
15
|
პროექტი 6
|
ინფორმაცია და კომპიუტერი;
ინფორმაციის ცნების გაგების
ხელშეწყობა
|
გაკვეთილების გამრავალფეროვნებისა და მოსწავლეების მოტივაციის ამაღლების მიზნით ამ მასალის შესწავლის პარალელურად მოსწავლეები მუშაობენ პროექტზე.
პროექტის თემა არ არის დაკონკრეტებული, მაგრამ ის უნდა ეხებოდეს ინფორმაციას და კომპიუტერს.
მოსწავლეები რამდენიმე ჯგუფში უნდა გაერთიანდნენ.
თითოეული ჯგუფი ირჩევს პროექტის თემას, მოიძიებს საჭირო ინფორმაციას, ამ ინფორმაციის საფუძველზე ამზადებს 5 -
10 წუთიან მოხსენებას და ქმნის პოსტერს ან პრეზენტაციას
.
|
2
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
განმსაზღვრელი. პროექტი შეფასდება შესაბამისი
რუბრიკის საშუალებით
|
6.02
10.02
|
||||||
16
|
ფაილები და საქაღალდეები
|
აქვს მყარი წარმოდგენა
ფაილისა და საქაღალდის
შესახებ, შეუძლია მათი
დათვალიერება’
შეუძლია საქაღალდეების
შექმნა და მათი ორგანიზება.
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
|
მასწავლებელი დემონსტრაციის რეჟიმში აჩვენებს
მოსწავლეებს საქაღალდეების დათვალიერების ინსტრუმენტებს. მან წინასწარ უნდა
მოამზადოს საქარალდეები და ფაილები, რომლებსაც გამოიყენებს დემონსტრაციის დროს.
მასწავლებელი დემონსტრაციის რეჟიმში ქმნის
საქაღალდეებსა და ფაილებს და აჩვენებს მოსწავლეებს მათი ორგანიზების წესებს.
დემონსტრაციის დროს მასწავლებელი აჩვენებს
მოქმედების შესრულების ძირითად და ალტერნატიულ ხერხებს, ხსნის რომელი ხერხი რა სიტუაციაშია უფრო ხელსაყრელი
მოსწავლეები დამოუკიდებლად ასრულებენ მოქმედებებს წიმასწარ მომზადებულ ფაილებზე და საქაღალდეებზე, ქმნიან საქაღალდეებსა და ფაილებს წინასწარ დასახული სტრუქტურის მიხედვით
|
3
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
13.02
17.02
20.02
|
||||||
17
|
მოვმართოთ სამუშაო
არე
|
მოსწავლეს ესმის,
რომ პროგრამის მომართვა
უადვილებს მომხმარებელს
პროგრამასთან
მუშაობას Windows - ის პარამეტრები, სამუშაო მაგიდის ფონის მომართვა,
ინტერფეისის ელემენტების ფერის შეცვლა, ეკრანის დამცავი, ინტერფეისის თემის შეცვლა
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
|
მასწავლებელი
მოსწავლეებს ესაუბრება, რომ თანამედროვე პროგრამები მოქნილი სისტემებია. ყველა პროგრამას აქვს პარამეტრების მომართვის
ინსტრუმენტები,
რომლებიც მომხმარებელს აძლევენ საშუალებას
მოარგოს პროგრამა საკუთარ საჭიროებებს გაკვეთილზე მასწავლებელი ახდენს
შესაბამისი
პარამეტრების მომართვის დემონსტრირებას.
მნიშვნელოვანია
მოსწავლეებს ვაჩვენოთ როგორც
პარამეტრის
შეცვლა, ასევე პარამეტრის დაბრუნება საწყის მდგომარეობაში.
|
2
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან სიტყვიერი კომენტარით
|
24.02
27.02
|
||||||
18
|
ტექსტის დაფორმატება
|
მოსწავლეებს ეცოდინებათ მუშაობის გამარტივების
საშუალებები;
გაიცნობენ სიმბოლოების
დაფორმატების დამატებითი
საშუალებებს
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
მასწავლებელი ფრონტალური გამოკითხვის საშუალებით ახსენებს მოსწავლეებს ტექსტური რედაქტორის ძირითად საშუალებებს, რომლებიც მათ სასწავლო წლის დასაწყისში ისწავლეს.;
დემონსტრაციის რეჟიმში მასწავლებელი აჩვენებს
მოსწავლეებს FFont, PPParagraph დიალოგური ფანჯრებს დაფორმატების ძირითად ინსტრუმენტებს;
სტილის გაგება და გამოყენება შედარებით რთულია მომხმარებლისათვის. ამიტომ მასწავლებლის მიზანია აჩვენოს მოსწავლეებს ასეთი ინსტრუმენტების არსებობა, მოახდინოს მათი დემონსტრაცია და მისცეს მოსწავლეებს
საშუალება დამოუკიდებლად მოსინჯონ ეს ინსტრუმენტები
|
6
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
2.03
5.03
16.03
19.03
23.03
26.03
|
||||||
19
|
შემაჯამებელი
დავალება
|
ტესტი
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ასრულებენ ტესტურ
დავალებას, რომელიც
შექმნილია განვლილი მასალის მიხედვით
|
1
|
კომპიუტერი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
30.03
|
||||||
20
|
ცხრილები ტექსტურ
დოკუმენტში
|
მოსწავლეს ესმის ცხრილის სტრუქტურის შექმნის ნაბიჯები; შეუძლია მონაცემების შეტანა
და დაფორმატება
|
გაკვეთილი იწყება დისკუსიით თავის დასაწყისში
მოყვანილ საკითხზე. მოსწავლეებს მოყავთ ინფორმაციის
ცხრილის სახით წარმოდგენის მაგალითები;
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს ცხრილის
ელემენტებს და ცხრილის შექმნის ინსტრუმენტებს;
მნიშვნელოვანია ცხრილის სტრუქტურის რედაქტირების
ინსტრუმენტების ცოდნა
|
6
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
2.04
6.04
13.04
16.04
26.04
27.04
|
||||||
21
|
1. პროექტი 7
2. შემაჯამებელი დავალება
|
მოსწავლეს
შეუძლია ინფორმაციის წარმოდგენა ცხრილის სახით;
შეუძლია კომლექსური ინფორმაციული
პროდუქტის
შექმნა
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.3. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ინფორმაციის მოძიებისას და
კვლევის პროცესში
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
მასწავლებელი უთითებს წინასწარ მომზადებულ პროექტს შესასრულებლად ან შეიძლება მოსწავლეებმა სხვა საგანმანათლებლო
რესურსების იდეები მოიფიქრონ და განახორციელონ.
პროექტის შესრულების შედეგად მოსწავლეები შექმნიან კომპლექსურ ინფორმაციულ პროდუქტებს - სასწავლო მასალას მათემატიკაში და ინგლისურ ენაში და სხვ.
|
2
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
30.04
7.05
|
||||||
22
|
დოკუმენტის დაფორმატება,
ბეჭდვა
|
მოსწავლეს ესმის გვერდის პარამეტრების დანიშნულება, გვერდის პარამეტრები, გვერდის ზომა და ორიენტაცია, გვერდის მინდვრები, გვერდების დანომვრა, დოკუმენტის დათვალიერება დაბეჭდვის წინ;
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
|
მასწავლებელი ახსენებს მოსწავლეებს ტექსტური
დოკუმენტის ძირითად სტრუქტურულ ელემენტებს: სიმბოლო, აბზაცი და გვერდი. წინა გაკვეთილებზე შევისწავლეთ სიმბოლოებისა და აბზაცების დაფორმატება ანუ მათი პარამეტრების შეცვლა.;
ყურადღება უნდა გამახვილდეს ფურცლის ფორმატზე, მოსწავლეებმა უნდა იცოდნენ, რომ არსებობს ფურცლის სტანდარტული ფორმატები, რომლებსაც შეესაბამება ფურცლის განსხვავებული ზომები.
მასწავლებელმა უნდა აჩვენოს გვერდების დანომვრის ინსტრუმენტი და ბოლოს დოკუმენტის დაბეჭდვის წინა დათვალიერების რეჟიმი.
|
4
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
11.05
14.05
18.05
21.05
|
||||||
23
|
პროექტი 8
|
მოსწავლეს შეუძლია პოსტერის შექმნა აქტუალურ თემაზე;
შეუძლია კომლექსური ინფორმაციული
პროდუქტის შექმნა აქტუალურ
საზოგადოებრივ
საკითხთან
დაკავშირებით;
ის.ტექნ.V.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება
ის.ტექნ.V.3. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ინფორმაციის მოძიებისას და
კვლევის პროცესში
ის.ტექნ.V.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება
ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
|
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები ინდივიდუალურად
ქმნიან შესაბამის პოსტერს
|
2
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
4.06
8.06
11.06
|
||||||
24
|
გავლილი მასალის ცოდნის შემოწმება;
ტესტი;
|
მოსწავლეს ესმის
კურსის ძირითადი
ცნებები
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ასრულებენ ტესტურ
დავალებებს ეს დავალებები შეიცავენ იმ ტესტებს, რომლებსაც მოსწავლეები სხვადასხვა
გაკვეთილზე ასრულებდნენ.
ვინც სისტემატურად ასრულებდა გაკვეთილებზე
გამოყენებულ ტესტებს წლის განმავლობაში, მას არ
გაუჭირდება ამ დავალების შესრულება
|
1
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ინტერნეტი,
ელექტრონული რესურსები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
11.06
|
||||||
No comments:
Post a Comment